Hargailah Ibumu Selagi Beliau Masih Bernyawa

hargailah ibu selagi dia masih bernyawa. ibu tiada galang gantinya..
kalau hilang kawan..kawan lain ada. dgn wajah lain.hati lain.:)..

tp seorg ibu yg mengandungkan kita selama 9bulan. kalau dia menghembuskan nafas terakhir. ta akan! ta akan ada ganti.

saya dah pun kehilangan seorg ayah.. dan ada ganti dgn gelaran yg sama "abah" tp..ia berbeza. memang tak ada gantinya.


dulu...saya pernah hidup dalam kegelapan. kegelapan dimana. nasihat maa. saya tidak hiraukan.. saya menjawab..saya melenting..saya lakukan..saya lukakan hati maa. setelah semakin dewasa..meninggalkan zaman remaja..saya kini bergelar seorg anak yg berjanji pd diri..tidak akan mengulangi semua itu..

ye! ..maa pernah cakap. saya anak paling degil..keras kepala...buat maa menangis..tapi itu jauh kebelakang.. tapi itu 6tahun kebelakang..

tapi saya bersyukur..ALLAH sayangkan saya..
kata-kata adik lelaki saya terkesan dihati saya "Kak ida..maa kan makin tua, tak baik kak ida mcm tu..kalau maa tak ada.."
sumpah! terkesan kat hati... hari tu jugak.. selesai solat...saya mohon ampun.

dan sejak itu. saya lebih menghargai maa. setiap hari kalau sekarang dekat u..saya akan curi masa call n selesai ckp..i said "Love u maa. maafkan ida dunia akhirat."

kalau apa pun saya buat. nak exam. ada kuiz. nak keluar.. maa org pertama yg saya akan minta doa kemana saya pergi.
dan saya percaya.. dean list yg saya dapat sem nie..sem sebelum nie. semua berkat redha dan doa maa.:) sebab. redha ALLAH terletak pd redha ibu :)

dan saya boleh cakap...saya anak paling bertuah..sebab dpt maa..:)

"Ya ALLAH, Kau sayangilah kedua ibubapaku seperti mereka menyayangiku.."

waaaa...menangis buat entri nie.

p/s :) jgn malu utk mohon ampun setiap hari pada ibubapa..klau malu send msg via hp :). "maa ampunkan dosa ida dunia akhirat". lakukannya. I ♥ her so much.